INTRATUIN
IJSSELSTEIN IJSELSTEIN
INRICHTING
RESTAURANT

DE PROEFTUIN; VAN KOFFIECORNER TOT STIJLVOLLE BRASSERIE

 

De familie Van Soest onderneemt al vier generaties in ‘het groen’. Samen met hun kinderen verbouwden André en Bianka De Proeftuin in Intratuin IJsselstein tot serieuze horeca: stijlvol, plantrijk en met een geweldig uitzicht op het Hollandse landschap. ESTIDA tekende voor het design.

 

ESTIDA 

 

Intratuin IJsselstein 

2-uitgelicht-project-940x1080-Intratuin-ijselstein-entree

BOTANISCHE SFEER

 

Michel voelde de Van Soests feilloos aan, en wist hun wensen te vertalen naar een concept dat zowel licht en open is, maar ook een geborgen en luxe gevoel geeft. “Onze expertise is om ruimtes zo gastvrij mogelijk te ontwerpen, zodat bezoekers automatisch een gevoel krijgen, van: ‘hey, hier wil ik wel even zitten’. De focus ligt op ambacht, traditie en handgevormde materialen, om aan te sluiten bij de winkel”, legt de ontwerper uit. “Niets is zo leuk als een tuincentrum, daar is zo veel te beleven en te ontdekken. Dat gevoel wil je ook hebben in de horeca.” De Proeftuin ligt buiten de winkel, maar is onderdeel van de routing.

2-uitgelicht-project-940x1080-Intratuin-ijselstein-overzicht

DE PROEFTUIN DIE KWALITEIT UITSTRAALT

 

Via de counters – vol huisgemaakte soepen, sappen, smoothies maar ook salades en broodjes – kom je in de brasserie met veel glas. Ruijgrok koos met veel planten voor een botanisch gevoel, tot in de tegels van het toilet doorgevoerd. Een houten kas in de ruimte refereert aan het kwekerij-gevoel, rieten manden en gevlochten lampen geven sfeer. Die is naast ‘groen’ ook luxe met veel zwart, brass accenten en velours stoffen in roze en groen. “Ik wilde graag dat De Proeftuin kwaliteit uitstraalt, zodat je hier graag en lang vertoeft.” Dat is gelukt, beamen Melissa en haar vader. Sommige klanten komen zelfs speciaal voor de horeca, anderen pikken die mee in hun winkelronde. “Gemiddeld besteden bezoekers een halve dag bij ons. De combinatie tuincentrum met horeca verlengt de verblijfduur en verhoogt de beleving.” En dat is broodnodig, weet ook Ruijgrok. “Winkelen is vooral vrijetijdsbeleving geworden, kopen kun je overal. De winkel moet een ontmoetings- en inspiratieplek zijn.”

tekst :

Satteliet 

2-uitgelicht-project-940x1080-Intratuin-ijselstein-entree