Persbericht: ESTIDA REALISEERT BOUTIQUEHOTEL THE ROOSEVELT IN HART VAN MIDDELBURG

PERSBERICHT   ESTIDA REALISEERT BOUTIQUEHOTEL THE ROOSEVELT IN HART VAN MIDDELBURG

Amsterdam 24 maart 2015: in de hoofdstad van Zeeland heeft designbureau ESTIDA begin maart na een intensieve verbouwing het nieuwe boutiquehotel The Roosevelt opgeleverd. Het luxe hotel, dat onder de radar al operationeel is, opent binnenkort officieel zijn deuren.

estida-hotel-the-roosevelt-middelburg-suite
Hotel The Roosevelt is een particulier initiatief van ondernemersechtpaar Martin en Raymonde van der Louw uit Middelburg. Het hotel is gevestigd in een jaren ’50 monument van architect J.F. Berghoef en bevindt zich op de Burg van Middelburg. Het is vernoemd naar de voormalige president van de Verenigde Staten met Zeeuwse voorouders, Franklin D. Roosevelt. In het historische pand vinden grandeur en soberheid elkaar dankzij het chique en ingetogen interieurconcept van ESTIDA. Uitgangspunt voor het ontwerp en de uitvoering was de elegante stijl uit de jaren 30 en 40, de periode van zijn presidentschap.

De verbouwing van het pand was een bijzonder project omdat deze zowel uit esthetisch als uit technisch oogpunt moest kloppen vanwege het monumentale aard van het gebouw. De bijzondere sfeer van het hotel wordt gecreëerd door het contrast tussen de authentieke details en zware materialen en het gebruik van moderne elementen en vrolijke en warme stoffering. Zo is een aantal on-gestucte wanden en het koperen leidingwerk in zicht gebleven en zijn de natuurstenen vloer en de zandstenen trap behouden om het typische karakter van het monument weer te geven. Door dit te combineren met notenhouten meubilair in jaren 30 stijl, luxe stoffen en rijke bekleding ademt het hotel een sfeer alsof het al jaren bestaat, en is het toch van deze tijd. Opvallend detail in het kleurgebruik is de kleur aquamarijn, de lievelingskleur van president Roosevelt. Het hotel vult deze jaren 30 tijdgeest aan door bijvoorbeeld het gebruik van de C.O. Bigelow zeep, die Eleanor Roosevelt gebruikte.

Het boutiquehotel heeft 28 unieke kamers en 5 suites, waar onder een Presidential Suite, die door consistent gebruik van details zoals kleur en meubilair toch een eenheid vormen. De indeling van de kamers en suites is slim en origineel, waardoor de ruimtes optimaal benut worden. Een goed voorbeeld hiervan zijn de Duplex suites, waar de hoogte van de kamers benut is door er een tweede niveau in aan te brengen. In de suites is ruimte gegenereerd door de loze gangruimte achter de kamers bij de suite te betrekken.

Ook het sanitair is efficiënt en stijlvol uitgevoerd in aparte en opvallende ruimtes zoals een voormalige kluis. Het is afgewerkt met vrijstaande baden, losse waskommen en prachtig tegelwerk. Verder herbergt het hotel een unieke en beschutte stadstuin. Piece de résistance van het hotel is de kosmopolitische wijnbar D’Oriënt met zijn opvallende Krion barblad en groene glasmozaïek in het barfront. Deze ruimte is openbaar en zal ook zeker veel publiek uit Middelburg en omgeving trekken.

hotel-the-roosevelt-middelburg-trappen hotel-the-roosvelt-middelburg-dubbel

The Roosevelt

Contactpersoon; Martin van der Louw

info@hoteltheroosevelt.nl