PERSBERICHT   NIEUWSTE VESTIGINGEN WOODSTONE PIZZA AND WINE UNIEK INGERICHT BINNEN STRAK INTERIEURCONCEPT

PERSBERICHT          NIEUWSTE VESTIGINGEN WOODSTONE PIZZA AND WINE UNIEK INGERICHT BINNEN STRAK INTERIEURCONCEPT

Amsterdam, 18 september 2017 : Twee nieuwe interieurs volgens het strakke concept van Woodstone Pizza and Wine, maar wel elk met eigen nuances en slimme oplossingen. Zo gaf ESTIDA de panden van Woodstone in Zoetermeer en in Alphen a/d Rijn ieder haar unieke gezicht terwijl de internationale signatuur rondom de grote oven in beide zaken duidelijk aanwezig is.

Bestaand concept met creatieve eyecatchers

Net als de eerste drie restaurants van Woodstone tekende ESTIDA Interior Design en Concept Development ook voor het interieur van de twee nieuwste zaken. In nauwe samenwerking met Woodstone’s Penny Vos ontwikkelde art-director Michel Ruijgrok twee interieurs die passen binnen het bestaande concept, die de sterke punten van het pand benadrukken en waarin volop ruimte is voor creatieve eyecatchers.

Kwaliteit in service, food en interieur

Kwaliteit staat centraal bij Woodstone; met culinaire pizza’s, goede wijnen en dranken, een uitstekende service en natuurlijk ook een onderscheidend interieur. Dat interieur is gebaseerd op een internationaal, tijdloos en strak concept waardoor de klant binnen elke vestiging dezelfde beleving ervaart. Maar doordat de panden wel verschillend zijn, worden in elk interieur andere nuances aangebracht.

Nieuwbouw vs. oud schoolgebouw

Zo is Woodstone in Zoetermeer gevestigd in een nieuwbouwpand. Met veel rechte ruimtes en beton is de sfeer daar heel anders dan in het oude pand waar een school, theater en bank de Alphense vestiging zijn voorgegaan. In Zoetermeer geven onbewerkte stukken muur de zaak een ruw randje terwijl in Alphen juist de oude houten spanten in donkere kleuren het interieur extra sfeer geven. Oscar Vos: ‘Elke keer weer weet Michel ons te verrassen met nieuwe, artistieke ideeën die passen bij het pand en toch ook binnen de lijnen van ons concept blijven.’

Interieurplan

Woodstone’s basisinterieurconcept van twee kleuren eikenhout, wengé en warme, aardse tinten wordt toegepast in grote, open ruimtes waar de markante oven een centrale plaats inneemt. Om dat binnen de mogelijkheden van elk pand optimaal toe te passen, maakt ESTIDA per pand een interieurplan voor de inrichting van de keuken, het pand en de routing daarbinnen.

Snel

De eerste samenwerking was in 2011. Woodstone koos voor ESTIDA vanwege haar ruime vakkennis en kunde in horeca-inrichting. ‘Elke keer is de samenwerking prettig en succesvol. ESTIDA kent inmiddels niet alleen ons interieurconcept maar ook onze smaak. Ze weten dus wat ze ons aan nieuwe ideeën en accenten kunnen voorstellen. En doordat we al zo vaak hebben samengewerkt, hoeven we ook niet meer elk detail te bespreken. Dat werkt heel snel en ESTIDA ontzorgt ons echt hierin.’

Planten in het interieurconcept

Behalve de voor de hand liggende onderdelen van het interieur zoals de wanden, vloeren, meubels en decoraties zijn ook de planten meegenomen in dit interieurconcept. Planten worden immers steeds meer een vast onderdeel van horeca-interieurs en ESTIDA verwerkt ze dan ook in de inrichting zoals dat ook bij Woodstone is gedaan.

Goede samenwerking

Het strakke interieurconcept en de creatieve invulling per vestiging blendt elke keer weer samen tot een verrassende inrichting die past bij Woodstone en toch uniek is. Oscar Vos: ‘Woodstone wil verder en daar is een goede samenwerking voor nodig. Met ESTIDA zijn we daarmee op het goede pad.’

ESTIDA; interieurdesign voor de horeca

ESTIDA is een onafhankelijk bureau dat bedrijfsconcepten, totaalinterieurs en interieuronderdelen voor de horeca ontwikkelt, realiseert en produceert. Meer informatie daarover en voorbeelden daarvan vindt u op www.estida.nl.

Woodstone Pizza and Wine

Penny Vos – Barrass

info@woodstonepizza.nl

www.woodstonepizza.nl

100 – 140 zitplaatsen binnen, 30 buiten.

Contactpersoon: Ruth van Toledo