PERSBERICHT INTERIEURCONCEPT URBAN-NATURE IN HOTEL CARLTON PRESIDENT, UTRECHT

Interieurconcept urban-nature in hotel carlton president, utrecht

Amsterdam, 12 juni 2018: De filosofie van een hotel doorvertalen naar een interieurconcept. Dat was de opdracht die ESTIDA van hotel Carlton President in Utrecht kreeg. Inmiddels zijn 115 kamers, 9 zalen met banqueting, lounge en de gangen opgeleverd. Met een consequente uitvoering van een interieur dat bol staat van de contrasten.

Contrasten

Hotel Carlton President ligt langs de A2 vlakbij de Vechtstreek. Een stedelijke locatie dus in de buurt van een natuurgebied wat ook terugkomt in het concept; Urban Nature. Dit contrastrijke concept past bij dit hotel waar gasten vaak zakelijk verblijven maar ook voor leisure en waar inspanning gecombineerd wordt met ontspanning.

Een hotelinterieur dat past bij de identiteit

ESTIDA Interior Design en Concept Development werd door hotel Carlton President gevraagd om eerst een design te ontwerpen dat past bij de identiteit van het hotel. Na een intensieve samenwerking waar marketing- en communicatieconcepten vertaald werden tot een interieurconcept met kleuren, materiaalkeuzes en inrichting begon in september 2017 de verbouwing van de eerste hotelkamers. Deze zijn in oktober opgeleverd. De zalen, foyer en gangen zijn begin 2018 in twee maanden tijd opnieuw ingericht. De lobby en het restaurant volgen deze zomer.

Stijlverschil in de hotelkamers

Urban Nature is in de hotelkamers letterlijk van top tot teen doorgevoerd; een scheiding tussen slapen en werken is zichtbaar door een stijlverschil dat loopt van het plafond, door de gordijnen tot in de vloerbedekking. Zo staat het bed op een tapijt met botanische prints. Deze zijde van de hotelkamer is uitgevoerd in de natuurkleuren blauw, groen of geel-groen. De andere zijde is strak met veel lijnen, staal en grijs als basiskleur.

Tapijt geïnspireerd door de metro van New York

Het zakelijke ‘Urban’ is onder meer terug te zien in het tapijt wat speciaal hiervoor is ontworpen. Als inspiratie hiervoor diende een foto die de ESTIDA-designer maakte van een schematische weergave van het metrostelsel van New York. Dit tapijt is zowel in de hotelkamers als in de vergaderzalen gebruikt. Het meubel in de hotelkamers heeft opvallende lijnen en een strakke uitvoering, passend bij de Urban-sfeer. Het is een multifunctioneel frame dat ruimte biedt aan diverse functies zoals een kledingkast, bureau, kaptafel, tv en minibar.

Geconserveerd mos

De contrasten uit de hotelkamers zijn ook terug te zien in de vergaderzalen en subtiel in de gangen. Zo is in de zalen geconserveerd mos op de muren en plafonds aangebracht als natuurlijk element dat bovendien de akoestiek verbetert. De gekozen natuurkleuren worden ook hier gecombineerd met de steunkleur grijs. En in de gangen komen graffiti-achtige beelden en pijlen samen met botanische prints zoals bladeren en paardenbloemen.

Als onafhankelijk bureau ontwikkelt, realiseert en produceert ESTIDA bedrijfsconcepten, totaalinterieurs en interieuronderdelen voor de horeca. Een selectie daarvan vindt u op www.estida.nl.

Carlton President

Floraweg 25, Utrecht