PERSBERICHT      fris, slim en meer zitplaatsen, dat is het nieuwe interieur van vis van beek uit de koog

Fris, slim en meer zitplaatsen, dat is het nieuwe interieur van vis van beek uit de koog

Amsterdam, 29 april 2018: Een fris en uitnodigend interieur voor een visrestaurant in De Koog dat een ingrijpende verbouwing onderging. Dat project heeft ESTIDA onlangs succesvol opgeleverd. Met veel lichte kleuren, slimme oplossingen en een efficiëntere indeling voor meer zitplekken is Vis van Beek een sfeervol restaurant geworden waar het fijn werken is, precies zoals de opdrachtgevers hadden gehoopt.

Focus op het restaurant

John en Durjet van Beek uit De Koog begonnen 20 jaar terug in hun visspeciaalzaak, een combinatie van restaurant met afhaal. “De focus moest op het restaurant komen. Daarvoor wilden we fijn kunnen werken en een mooie, frisse zaak hebben. De afgelopen jaren hebben we achter de schermen verbouwd en nu was het tijd voor het interieur.” Na veel zoeken op internet sprak het portfolio van ESTIDA Interior Design en Concept Development steeds weer aan. “Met dank aan ESTIDA kunnen we nu ons wensenlijstje helemaal afvinken, alles is heel mooi verfraaid!”

Routing in de zaak

Met een take-away en restaurant was de routing in deze zaak heel belangrijk. Daarom werden opengewerkte wanden van gepoedercoat staal met hout ontworpen voor een natuurlijke afscheiding die de zichtlijnen niet hindert. En voor het nautische effect werd het aquablauwe staal in een speelse golfbeweging uitgevoerd.

Nautische effecten

Dat nautische komt ook terug in een subtiele afscheiding tussen de zitbankjes waar dikke kabels verticaal gespannen zijn. Op die bankjes zijn details van zeedieren geprint, een detail dat ook terugkomt in lampen (vissen) en het behang (met vissen).

Innovatieve stof die geen geuren opneemt

Lichte tinten stonden centraal in dit interieurconcept. Het maakt de zaak uitnodigend en hint naar de zee en het strand. Het veel gebruikte eikenhout is daarom bewerkt met een monocoat zodat het een aangename, lichte zandkleur kreeg. Ook is een innovatieve stof gebruikt als detail bij de bankjes en voor de stoelen. Deze stof is mooi geweven, sterk en voorzien van een speciale coating waardoor het antibacterieel is en geen geuren opneemt.

Hanglampen van rubber

Om een flexibele inrichting mogelijk te maken, is veel gewerkt met kleine tafels. Zo is er ruimte voor grote gezelschappen maar kunnen ook kleine groepen plaatsnemen. Dankzij de ruime gangpaden kunnen de tafels gemakkelijk verschoven worden. Ook de hanglampen van rubber vormen daarin geen hinder voor de gasten of de bediening. Bovendien is de serre zo ingericht dat het onderdeel van het restaurant is geworden. Of de pui nu open of dicht is, het terras en restaurant vormen altijd een smaakvol geheel.

Slim gebruik van de luifels

Leuke details zijn ook te zien boven de counter waar in staal uitgevoerde luifels zijn opgehangen. Het verlaagde keukenplafond is hiermee van het zicht ontnomen en ze bieden ruimte voor krijtborden en beeldschermen waarmee ze klanten in meerdere talen de aanbiedingen en specials tonen.

Kunst van het luisteren

“ESTIDA verstaat de kunst van het luisteren. Ze komen met oplossingen en voorstellen die wij nooit hadden kunnen bedenken. Dat is echt de kracht van ESTIDA. Maar ook de samenwerking ging heel goed; al vanaf het eerste concept maar ook bij de uitvoering. Ze hadden veel overleg met alle leveranciers om alles naadloos op elkaar af te stemmen. Het resultaat is perfect gelukt!”

Als onafhankelijk bureau ontwikkelt, realiseert en produceert ESTIDA bedrijfsconcepten, totaalinterieurs en interieuronderdelen voor de horeca. Een selectie daarvan vindt u op www.estida.nl.

Vis van Beek – De Koog

John van Beek