PERSBERICHT  Verrassende hotelkamers geïnspireerd op waddenvogels voor hotel prins hendrik, texel

Amsterdam, 6 april 2018 : Een hotel uit 1911 een frisse nieuwe inrichting geven om ook een jongere doelgroep aan te trekken, die opdracht kreeg ESTIDA van Hotel Prins Hendrik op Texel. Geïnspireerd door de vogels van het eiland, de bijzondere ligging tussen natuur en reservaten en gebruikmakend van de mogelijkheden kregen de kamers in rap tempo een aansprekend interieur. Heel rap, want op de dag van oplevering waren alle kamers ’s avonds alweer in gebruik.

Verrassende hotelkamers

Hotel Prins Hendrik op Texel is een geliefd hotel bij veel gasten maar had een wat verouderde inrichting. Om ook in de smaak te vallen bij de jongere bezoekers van dit Waddeneiland waren Ingeborg Noordam en Ernst Weijschede van Hotel Prins Hendrik, op zoek naar een interieurdesigner die er verrassende hotelkamers van kon maken. ESTIDA Interior Design en Concept Development wist een overtuigend conceptvoorstel te maken dat meteen aansloeg. De eerste samenwerking was daarmee een feit.

Interieurconcept gebaseerd op Waddenvogels

Het hotel bevindt zich op een bijzondere locatie; midden tussen de natuurgebieden, een aantal vogelreservaten en vlakbij de Waddenzee. Met een interieurconcept waarin vijf Waddenvogels centraal staan, wordt die unieke ligging benadrukt. En begint de beleving van de fauna die dit eiland zo kenmerkt, al in het hotel.

Blauw, oranje, paars

Per vogel werd een bijpassende kleur bepaald voor de bijbehorende kamer. Zo kreeg de Blauwborst een blauwe kamer, de Aalscholver een paarse en de Grutto een oranje kamer. Elke vogel is groot afgebeeld op dibond in de kamer en met een sticker op de deur. Vervolgens werd per kamer het bijbehorende meubilair ontworpen zoals de kasten, bureaus en de betimmering van de hoofdborden.

Extra slaapplaatsen

In enkele tuinkamers, gelegen op de begane grond, kon een nis rondom het bed worden gebouwd waarbij de vloer, wand en het plafond van hetzelfde materiaal met houtprint is gemaakt. Om die nis een speels effect te geven zijn de stroken in diverse lengtes gezaagd. Bovendien kon in een aantal kamers het aantal slaapplaatsen worden uitgebreid doordat er een bijpassende en royale slaapbank in werd geplaatst.

Sfeerelement

Een opvallend terugkerend sfeerelement in elke kamer is de wanddecoratie van authentieke borden in verschillende formaten. Speciaal voor deze opdracht zijn die stuk voor stuk persoonlijk uitgezocht door de interieurdesigner van ESTIDA.

Tevreden klant

“Dit jaar zijn twaalf kamers door ESTIDA opnieuw ingericht en vorig jaar al acht. Het ging allemaal heel vlot, in maar twee midweken. Op de dag van de oplevering was ESTIDA om 11 uur ’s ochtends klaar en ’s avonds waren alle kamers alweer verhuurd!” Bouke Weber van Hotel Groep Texel waar Hotel Prins Hendrik deel van uitmaakt, is heel tevreden over het resultaat: “De samenwerking verliep uitstekend, ze hebben zich echt ingezet om een tevreden klant te krijgen en dat is ze gelukt!”

Als onafhankelijk bureau ontwikkelt, realiseert en produceert ESTIDA bedrijfsconcepten, totaalinterieurs en interieuronderdelen voor de horeca. Een selectie daarvan vindt u op www.estida.nl.

Hotel Prins Hendrik Texel

Bouke Weber