PERSBERICHT Markt-industrieel interieur voor restaurant de stallen, purmerend

PERSBERICHT   Markt-industrieel interieur voor restaurant de stallen, purmerend

Amsterdam, 4 juli 2016: Van luidruchtige veemarkt naar een stoer en stijlvol restaurant; restaurant De Stallen in Purmerend heeft in mei 2016 haar deuren geopend in de oude stallen van de bekende vroegere koemarkt. Met een unieke mix van authentieke items en moderne blikvangers wist ESTIDA een interieur te creëren dat recht doet aan het verleden en toch heel modern en smaakvol is. Precies zoals de eigenaar voor ogen had.

estida-de-stallen-purmerend-letters

Interieurplan en interieurdesign

Toen Elmer van der Zee, eigenaar van De Stallen, de sleutels van het oude pand op de Koemarkt kreeg zag hij direct de mogelijkheden voor een restaurant. Via een enorm moodboard zocht hij het beeld bij het markt-industriële concept dat hij wilde. De sfeer van de interieurs die steeds weer aanspraken waren veelal de ontwerpen van ESTIDA Interior Design en Concept Development. Deze ontwerper van horeca-interieurs werd dan ook ingeschakeld voor een interieurplan en de ontwikkeling van het interieurdesign.

Originele delen

Zoveel mogelijk originele delen van het pand zijn bewaard of hergebruikt. Zo hangen in het bargedeelte nog de oude voederbakken en doen drie andere nu dienst als wasbak bij de toiletten. Ook hangen de kettingen waaraan de koeien vaststonden nog steeds aan de oorspronkelijke muren. Voor de vloeren zijn de tegels met de hand doormidden gehakt en met de gladde kant boven opnieuw geplaatst zodat het restaurant goed begaanbaar werd. En om het daglicht optimaal te benutten is de vloer van de hooizolder verwijderd en werden ramen in het dak geplaatst.

120 led-lampen naast staal, leer en hout

Daarnaast is voor dit interieur voor een ogenschijnlijk willekeurige mix van staal, leer en hout gekozen. Samen vormen ze echter een eenheid die de verschillende ruimtes van De Stallen met elkaar verbinden en het geheel een uniek karakter geven; ruw, stoer maar heel toegankelijk. Zo is er de bar met een blad van leer in staal en een metershoge stalen achterkast. Om een dansruimte te creëren is een grote tafel voorzien van stalen kabels om het omhoog te takelen als de DJ de muziek start. En zo’n 120 led-lampen in staaldraad geven elke ruimte een warme sfeer.

estida-de-stallen-purmerend-overzicht

Topkwaliteit, topspullen en topideeën

“Al bij ESTIDA’s eerste ontwerp was de stijl en het concept direct raak.” Elmer vertelt dat de samenwerking vanaf het begin heel erg goed beviel. “Ze leveren topkwaliteit, topspullen en vooral ook topideeën.” Ook tijdens het proces werden ideeën nog aangepast. “Ik ben een Pietje Precies en het moet echt goed zijn, maar met ESTIDA is dat ook echt gelukt!”

estida-de-stallen-purmerend-overzichtESTIDA, interieurdesign voor de horeca

De Stallen Bar & Grill

Elmer van der Zee

Koemarkt 54, Purmerend

www.de-stallen.nl

info@de-stallen.nl

65 zitplaatsen binnen, heel ruim opgezet, 55 op het terras dat vergroot kan worden voor feesten en partijen.

Contactpersoon; Claudia van den Berg

estida-de-stallen-purmerend-gevel