PERSBERICHT: EEN COMFORTABEL INTERIEUR VAN STOERE LUXE VOOR RESTAURANT ACE, AMSTERDAM

Een comfortabel interieur van stoere luxe voor restaurant Ace, Amsterdam

Amsterdam, 14 februari 2018: Een comfortabel interieur van stoere luxe voor restaurant ACE aan de Utrechtsestraat in Amsterdam, dat is een van de meest recente projecten van ESTIDA. Vol bijzondere houten details en ornamenten, donkere stoffen met wisselende patronen en veel slimme oplossingen is dit restaurant uitnodigend en warm met de sfeer van Speakeasy. Het voormalige eetcafé kreeg de upgrade die de opdrachtgever wenste en die past bij zijn stijl van koken.

Slimme details

Rik Thesing, chef bij ACE, begon als leerling-kok in ditzelfde pand en nam het onlangs van zijn leermeester over. Om het aanwezige potentieel ook uit dit restaurant te halen, vroeg hij ESTIDA Interior Design en Concept Development om een interieurconcept dat paste bij zijn kookstijl en de kwaliteiten van het pand benadrukte. Met een budget dat niet onbegrensd was, creëerden we een interieur waarin slimme details het restaurant op elk niveau interessant en aantrekkelijk maken.

Donkere maar warme sfeer

Zo werd de entresol weer tot een aantrekkelijke plek gemaakt waar het comfortabel zitten is en kreeg de bar een nieuw natuurstenen blad zodat de bar zelf behouden kon blijven. Door de plafonddelen zwart te schilderen vormde het een mooi geheel met de houten wandelementen. Voor de stoelen en banken kozen we zwarte stoffering met verschillende structuren. Het koper bij de stoelen en tafels en het hoogglansbehang met patroon maken het interieur af met een donkere maar warme sfeer.

Mix van klassiek met modern, net als op de kaart

Net als de gerechten op de kaart moest ook het interieur een mix van klassiek met modern worden. De leren banken, de donkere plafonddelen en originele houten wanddelen, afkomstig uit Engelse en Schotse kloosters en kerken, zijn daarom gecombineerd met moderne metalen kroonluchters en grote excentrieke foto’s met een epoxylaag voor extra glans. Om de blik van passanten buiten naar binnen te trekken, is voor de kleinere lampen een rookglas gekozen waar het licht doorheen schijnt.

Niveauverschillen

Om de gasten in dit vrij lange, smalle restaurant comfortabel en rustig te laten zitten, zijn veel niveauverschillen toegepast. Zo worden lage tafels met hoge zitjes afgewisseld en zijn er speciale ronde zithoeken ontworpen om ook grotere groepen een prettige plek te bieden.

Sfeer als in Speakeasy

Het interieur moest een stoere sfeer ademen die doet denken aan de Speakeasy-tijd; de geheime bars ten tijde van de drooglegging. Eigenaar Rik: “ESTIDA voelde goed aan wat mijn wens was en heeft het heel vlot gerealiseerd. Van ontwerp tot opening duurde het zo’n 2 tot 3 maanden. Het interieurconcept is consequent doorgevoerd en is een mooie weerspiegeling van de kaart.”

Als onafhankelijk bureau ontwikkelt, realiseert en produceert ESTIDA bedrijfsconcepten, totaalinterieurs en interieuronderdelen voor de horeca. Een selectie daarvan vindt u op www.estida.nl.

Restaurant ACE – Amsterdam

Rik Thesing