PERSBERICHT: EEN FRIS, LANDELIJK EN PRETTIG INTERIEUR VOOR GEWOON LEKKER, ZAANDAM

Een fris, landelijk en prettig interieur voor gewoon lekker, Zaandam

Amsterdam,  Van een donker, somber restaurant naar een fris, landelijk interieur in een woonkamerachtige stijl waar klanten zich prettig voelen én waar ook de vide aantrekkelijk is voor de klant. Dat interieur ontwierp ESTIDA voor Gewoon Lekker in Zaandam. Een nieuwe zaak die ‘spannender en leuker’ moest worden dan de andere. Ofwel, een flinke restyle van het pand in een stijl waarvan de contouren al vaststonden, maar die de opdrachtgever toch aangenaam verraste.

Grondige verbouwing

Toen de eigenaar van Gewoon Lekker, Peter Spruit, in Zaandam de nieuwe vestiging van zijn keten Gewoon Lekker wilde beginnen, schakelde hij ESTIDA Interior Design en Concept Development in. Het bestaande pand van een voorheen ander restaurant had genoeg mogelijkheden, maar was zo donker dat een grondige verbouwing en een geheel nieuwe inrichting nodig waren om het pand te laten aansluiten bij het bestaande concept.

Spannend

Dat concept was duidelijk te zien in de vestigingen in Hoorn en Wervershoof en vormde de basis voor Zaandam. “Onze stijl is niet typisch ‘ESTIDA’ maar Michel Ruijgrok, art-director, zei ‘We kunnen alles maken zoals jij ’t wilt’. En dat is ze gelukt. Het was voor ons soms erg spannend en we twijfelden wel eens aan de ideeën. Maar het is fantastisch geworden!”

Van Spartaanse trap naar aantrekkelijke vide

Vanaf de eerste ideeën en schetsen werden de wensen van de opdrachtgever voor de verbouwing en inrichting duidelijk verwerkt in het nieuwe interieurconcept. Zo was er een Spartaanse trap naar een donkere vide die niet uitnodigend was terwijl de bovenruimte net zo aantrekkelijk moest worden als de benedenverdieping. Met een geheel vernieuwde trap die nu past binnen het totaalconcept en het lichte interieur is de vide een aantrekkelijke ruimte geworden waar gasten graag zitten.

Opvallende details en veel maatwerk in het interieur

Voor Gewoon Lekker ontwierp en produceerde ESTIDA al het maatwerk zoals de bar, lambrisering, lijstwerk, speciale verlichting, wandbanken en veel meer. Ook de opvallende teksten op de muur werden door ESTIDA bedacht waarbij de bedrijfsnaam er steeds subtiel in verwerkt werd. Andere opvallende details zijn de bijzondere plafondbekleding waarbij met behang de illusie van oude, verweerde tegels wordt gewekt. Voor de sfeerbepalende raambekleding zijn grote, oude shutters opgeknapt zodat ze geheel binnen deze landelijke interieurstijl passen. En bij de bar combineren de opvallende wit-bewerkte grote tegels mooi met het eiken blad, het zachte leer van de stoelen en de witte lambrisering.

‘Ze weten echt wat ze doen’

“We wilden een restaurant waar je met je dochter naartoe gaat, maar waar ook oma graag komt. En dat is gelukt. De mensen van ESTIDA en iedereen die zij hadden ingehuurd om de verbouwing te realiseren, hebben heel hard gewerkt om het zo op te leveren. En het eindresultaat vinden we fantastisch, je ziet dat ze echt weten wat ze doen. Vandaar dat we over onze volgende zaak ook al met ESTIDA in gesprek zijn.”

ESTIDA is een onafhankelijk bureau dat bedrijfsconcepten, totaalinterieurs en interieuronderdelen voor de horeca ontwikkelt, realiseert en produceert. Meer informatie over onze organisatie leest u op www.estida.nl.

Gewoon Lekker – Zaandam

Peter Spruit

Dam 2, Zaandam

085-9020490

www.restaurantgewoonlekker.nl

info@restaurantgewoonlekker.nl

300 – 340 zitplaatsen + 50 zitplaatsen op het terras.