Persbericht: ESTIDA realiseert mediterrane bistro Bon Vivant in Bennebroek

PERSBERICHT   ESTIDA REALISEERT MEDITERRANE BISTRO BON VIVANT IN BENNEBROEK

Amsterdam 13 januari 2015:

In november 2014 is in Bennebroek Bistro Bon Vivant geopend. In het pand waar voorheen restaurant Les Jumeaux gevestigd was, heeft ESTIDA na een grondige verbouwing een nieuw concept neergezet.

le-bon-vivant-bennebroek-interieur-serre-01

Opdrachtgever voor de verbouwing van het pand is het echtpaar Hennie en Helga van Ommen, dat na 16 jaar in Frankrijk gewoond te hebben weer een horeca onderneming in Nederland is gestart. Uitgangspunt was, na het vinden van een geschikte ruimte en locatie, het bieden van een laagdrempelig concept met een mediterrane en eigentijdse uitstraling.

Bij het zoeken naar een geschikte partner voor het ontwerp en de uitvoering van de bistro kwam Hennie van Ommen na een zoektocht op internet uiteindelijk bij ESTIDA terecht. ‘Wij zochten naar een interieurbouwer die niet standaard was, maar die anders was dan de meeste interieurbouwers. Toen we de website van ESTIDA zagen, was meteen duidelijk dat zij origineel werk leveren en was de keuze snel gemaakt’ aldus Van Ommen. De bistro, of brasserie volgens Van Ommen, verenigt drie functies in één; het café aan de voorkant van het etablissement, een wijnbar in het midden en het restaurant met loungehoek aan de achterzijde.

Om deze functionaliteiten in één locatie te kunnen verenigen, heeft ESTIDA bij de verbouwing een aantal aanpassingen gedaan die van het voormalige restaurant een ander type horeca gelegenheid maakt. Met het doorbreken van enkele muren is een open keuken ontstaan die meer intimiteit tussen de keuken en de gasten creëert. Ook geeft dit meer zicht op het restaurantgedeelte dat voorheen de aansluiting met het voorste deel van het pand miste. Tussen de entree en het restaurantgedeelte in is een aparte wijnbar gerealiseerd, waar gasten zowel op lage zitjes als aan hoge tafels en op krukken plaats kunnen nemen. Eyecatcher in de wijnbar is de afwerking van de bar met frontjes van oude wijnkistjes.
De stalen bogen en de typische hanglampen in het restaurant leggen een Frans accent in het restaurantgedeelte. Onder het glazen schuifdak bevindt zich hier een opvallende lange houten tafel die bestaat uit twee aparte massieve delen waar olijfbomen tussendoor groeien. In de winter brandt hier de openhaard in de loungehoek en in de zomer kan er dankzij het beweegbare dak een mediterrane patio gecreëerd worden.

le-bon-vivant-bennebroek-interieur-bar-02

le-bon-vivant-bennebroek-interieur-serre-03

Bistro Bon VivantContactpersoon; Hennie van Ommen023 – 8885050

Bennebroekerlaan 19b